reklama

Neľahká úloha

Už o pár dní, teda presne 17.júla bude mať môj milovaný manžel okrúhle jubileum. Pred zhruba hodinou ma moja nevesta ohúrila nečakanou otázkou. Otázkou, akú by som od nej nečakala, lebo ju poznám už niekoľko rokov a doposiaľ môjmu synovi a našim vnúčikom uvarila toľko obedov,že by som ich mohla na jednej ruke porátať. Nevesta ma milo prekvapila nasledovnou vetou: "Svokra, vy sa o nás staráte takmer stále, a teraz by som chcela niečo pre Vás spraviť ja. Chcela by som zorganizovať oslavu narodenín môjho svokra, lebo si Vás oboch veľmi vážim, a chcela by som na oslavu pripraviť celé menu a potrebujem Vašu pomoc".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Takmer som ani nemohla uveriť, že moju nevestu niečo také napadlo. O to väčšie však bolo moje potešenie a radosť. Vysvetlila mi, ako by si celú oslavu predstavovala, a hneď navrhla, aby sme spísali zoznam hostí, ktorých by sme pozvali. Začali sme si spisovať meno za menom, rodinu za rodinou, až sme sa zastavili pri čísle 36. "V celku dosť ľudí", poznamenala nevesta.

Po tichúčky však pošepla, že bude celý týždeň usilovne po večeroch variť jedlá, aby z nej do dňa narodenín bola dobrá kuchárka. Potom však dodala, že bude lepšie, ak bude prvý týždeň chodiť k nám, aby videla, ako sa vlasne ktoré jedlo pripravuje, nakoľko sama doma varila len pár veľmi jednoduchých jedál.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhla mi, aby som ja vymyslela jednoduché menu, ktoré by po niekoľkých dňoch príprav dokázala pripraviť ona sama, a aby som jej napísala recept na každé jedlo. Povedala, že by chcela pripraviť predjedlo, rezancovú polievku, hlavné jedlo a dezert. Povedala som si, že moja nevesta je naozaj odvážna. Bez toho, aby mala akúkoľvek skúsenosť chce ísť pripravovať jedlo pre toľkých hostí. Zároveň som si povedala, že jej musím pomôcť a najmä ju podporiť v jej snahe.

Povedala, že aby som si do konca budúceho týždňa rozmyslela, aké menu budeme podávať. Mala len jedinú podmienku, pripraviť niečo jednoduché, ale zároveň chutné a jedlé. A ja tu teraz sedím a premýšľam, aké menu zostaviť. Aspoň polievku viem, že budeme podávať rezancovú, takže spravíme slepaší vývar. Predjedlo by som tiež navrhla len veľmi jednoduché, napríklad šunku plnenú chrenovou omáčkou a ozdobenú syrom a zeleninou. Ako dezert by som podávala zmrzlinu so šľahačkou a jahodami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčší problém však vidím v hlavnom jedle. Stále sa neviem rozhodnúť, čo jej poradiť, aké jedlo podávať, a hlavne vymyslieť také jedlo, ktoré pripraví sama, a nebude si lámať hlavu s tým, či niečo nezabudla pridať. Mne príde ako v celku jednoduché jedlo prírodný kurací rezeň s rýžou a hranolkami, taktiež som uvažovala o vyprážaných rezňoch s novými varenými zemiakmi s maslom a petržlenovou vňaťkou, prípadne kuracie soté s rýžou. Mne tieto jedlá pripadajú ako slávnostné a zároveň jednoduché.

A prečo vlasne píšem tento článok? Hlavným dôvodom je fakt, že si myslím, že by na článok mohli zareagovať viacerí z Vás, a napísať mi tip na jedoduché menu, ktoré by som odporučila mojej neveste. Ja si totiž vážim, že sa rozhodla takto nám pomôcť a zároveň konečne prejavila záujem vytvoriť niečo vlastné vo vlastnej kuchyni. Budem vďačná za každý tip, reakciu, či vyjadrený názor.

Katarína Malovcová

Katarína Malovcová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obycajna zena ktora rada cita knihy rozneho zanru a momentalne vyplna volny cas pisanim blogu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu